"Ondernemen in een coöperatie is een feestje!"

Praktische workshop social media bij de Blauwe Paraplu

Praktische workshop social media bij de Blauwe Paraplu

Op 14 mei werd in samenwerking met Impactful een sociale media workshop gegeven aan sociale coöperatie De Blauwe Paraplu. Het werd een interactieve ochtend waarbij de coöperatieleden actief aan de slag gingen met het instellen van hun eigen Facebook pagina. Door de experts werd uitgelegd waar de individuele ondernemers rekening mee moeten houden.

De training begon met de geschiedenis van social media. Middels een quiz werd de kennis van de deelnemers flink op de proef gesteld. Zo wist maar een enkeling dat de geschiedenis van social media veel verder terug gaat dan Hyves en Facebook. Daarna werd er aandacht besteed aan de verschillende platformen: Instagram, Facebook en LinkedIn. Wat zijn deze platformen en waarin verschillen ze? Na de uitleg gingen de deelnemers aan de slag. De Facebook pagina’s werden aangemaakt en op een professionele manier ingesteld.

Vervolgens werd er ingegaan op het bereiken van de doelgroepen en werden er concrete tips gegeven om deze aan te spreken. Adriaan Boot, oprichter van Impactful Online Marketing legt uit: “Het vinden van de juiste doelgroep op Facebook is niet eenvoudig. Je moet rekening houden met verschillende factoren zoals woonplaats, leeftijd, hobby’s. Als je dit op een goede manier doet krijgt je post een veel groter bereik en helpt dit om klanten aan te trekken.”

De workshop werd enthousiast gevolgd door de ondernemers. Er werden goede vragen gesteld waardoor het een leuke, interactieve ochtend werd. De ondernemers gaven aan veel aan de tips te hebben en wilden direct aan de slag om hun geleerden lessen in de praktijk te brengen.